Az almát a világ minden pontján termesztik, ismerik, fogyasztják. Sokáig eltartható, olcsó, alacsony a kalóriatartalma és tele van értékes tápanyagokkal, vitaminokkal. Na de mit is érdemes tudni az almáról?

Tápanyagok, vitaminok

100 gram almában kb. 60-70 kalória van, ez leginkább szénhidrátból tevődik össze, amely típustól függően 15-25g szénhidrátot jelent, ennek átlagosan 10%-a gyümölcscukor formájában jelenik meg. 100 gramra lebontva 10-15 mg C-vitamin található benne, amely a napi javasolt C-vitamin bevitel több, mint 10%-a. Egy közepes alma nagyjából 120-150 gram, egy nagyobb akár 150-200 gram is lehet. Emellett található benne folsav, kalcium, magnézium, kálium, kén, A- és B-vitamin. Az alma húsában jelentős mennyiségben megtalálható a pektin, amely egy vízoldékony rost. A pektinnek sok féle jótékony hatása van. Kedvezően hat a bélflórára, javítja a székelést és csökkenti a vér koleszterinszintjét. Előző kettő miatt sokszor alkalmazzák emésztőszervi betegségeknél, panaszoknál héjával vagy anélkül. Az alma héjában nagy mennyiségű vízben nem oldható rost található. Ez szintén az emésztést segíti, a belek motilitását fokozza, viszont nagy mennyiségben puffadásos panaszokat okozhat. A gyümölcssav tartalma miatt a belek és máj működésére fejt ki pozitív hatást.

Az alma elkészítési módjai

Legegyszerűbb módja az almafogyasztásnak, ha nyersen, héjástól fogyasztjuk azt, de kiváló alapanyaga lehet egy gyümölcs- vagy akár zöldségsalátának is. Ehetjük főzve, sütve, kompótként, leves formájában, facsarva léként, mártásnak, reggelizőpelyhek mellé, de azt érdemes tudni, hogy hőkezelt formájában veszít a vitamintartalmából.

Források: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC442131/

Szólj hozzá Facebookal
Bármilyen kérdésed van keress minket bátran és 24 órán belül válaszolunk neked!

Pin It on Pinterest